maanantai 3. marraskuuta 2014

Hieman taustaa...

Hellurei! Kirjoitan tässä nyt ensimmäästä blogiani, enkä oikeen tierä mitä sitä näin aluuksi kirjoottelis. Mutta tarkoitukseni olisi kirjoittaa matkastani eläinlääkäriksi. Tietysti siinä sivus pakkaa tulla kaikkea muutakin kun opiskelusta, mutta ehkä hyvä niinkin. :) 

Olen aina halunnut eläinlääkikseen. Joskus pari vuotta selailin vanhoja ystäväkirjoja ja kirjeitä, joita olin kirjoitellut kavereilleni ja sieltäkin tuli esihin haluni tulla eläinlääkäriksi. Unelmani täytyi vuonna 2013, kun postilaatikkohon tupsahti paksu kirjekuori Helsingin yliopistosta. Voi sitä riemun määrää!! Opiskelen siis toista vuotta elukalla ja en vaihtaisi edes lottovoittoon. 


Olen aina ollut eläinrakas ihminen, josta äitee ei aina ollut niin innoissansa. Meillä on ollut aina kissoja, mutta ensimmäänen oikeen mun oma elukka oli kani. Siihen en kylläkään saanut lupaa.... Meirän kylälle oli yhteen talohon syntyny pupun poikasia ja olin sitte kirkkaaseen ääneen ilmoottanu, että mä otan yhden. Noh tottakai siä kysyttiin onko vanhemmat antanut lupaa ja minä siiheen jotta "tottakai". Kani sitte ilmesty pihaan ja äitee oli vähä kiukus kun mitään en ollu kysyny.. :D Veli sille väsäs häkin ja kyllähän äiteeki siihen suopuu hetken päästä. Toinen elukka kanin jälkehen oli marsu ja sen sain ihan luvalla (muistaakseni). Ilmeisesti vakuutin tällä kanin otolla, että hoidan kyllä elukkani. :) Seuraava elukka olikin rakas Oskari shettis, joka on mulla vieläkin. Se tupsahti taloon ilman äiteen lupaa (luonnollisesti, iskällä oli kylläkin osuutta tähän asiaan). Ostin sen kun olin 13.v ja Osku onkin ollut nyt jo 7 vuotta! Osku on niin mahtava poni, että se ei koskaan multa lähde. Muistan silloin, kun näin sen, että mulla vaan tuli sellaanen tunne että "toi on mun". Kaikki yritti nätisti sanoa, että kattele ny joku muu ku se on niin ruma.. Niinku oliki, mutta se vaa kolahti :). Seuraava ostos oli hevonen ja sekin ilman myöntävää vastausta alaikäisenä ;D. Äiteellä on ollu aika hyvä huumori mun kans... Seuraavat ostokset onkin ollut sitten jo täysikääsenä. :)


Tällä hetkellä omistan kaksi ponia ja koiran. :) Ehkäpä tämä riittää tältä erää. Koitan kirjootella suhteellisen usein, mutta opiskelut (ja harrastukset) pakkaa viedä aikaa kirjoottamiselta.


Terkuin Sarppa 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti